07.04.19

Nädalaõmblus nr 9 – keerutavad kleidid

Need kaks kleiti on sündinud üsna ebaharilikel põhjustel.

Et kõik ausalt ära rääkida, pean ma alustama sellest, et üsna pea näeb ilmavalgust taas üks raamat Haapsalu rättidest. Nii saabusidki minu töölauale pildistamiseks 20 imekaunist rätti. Seekord mõtlesin keskseks ideeks seada pitsid ja patsid, mistõttu plaanisin rätikandjaid pildistada selja tagant. Ja kuigi oleme rätti pildistanud ka puhtapalja naise seljas, siis seekord on neiud siiski kenasti riides. Ja nüüd ma jõuangi nende riieteni. Valisime Siiriga LipiLapi äris välja kolm erineva tumedusega kangast, tema õmbles rättidele taustaks ühe ja mina kaks kleiti.

Aga olin veidi kaval ka. Mõtlesin, et kui pean niiehknaa ruttu kaks kleiti tegema, siis on tark teha ise ka lõige ja seda testida nii lõike kui sihtrühmale sobivuse mõttes. Tänaseks on kleidid kenasti omanikud leidnud :). Ja rätiraamatu pildid muidugi ka ammu valmis.

Kaks keerutavat kleiti – seelikuosa täisratasklošš, ülemine osa peaaegu taljes. Selja taga kolmnurkne kaelus. Kuna kleidid on paksemast trikotaažist (üks puuvill viskoosi ja elastaaniga ja teine polüester), siis lukku neil ei olegi, tulevad niisama üle pea. Ja seda tüüpi kanga puhul sobib servadesse ideaalselt ka ühekordne palistus ning kantimisele kuluva aja saab rõõmsasti kokku hoida. Roosa kleit on poolvarrukatega ja tagant umbes 10 cm pikem, mis on ehk kaval ka selles mõttes, kui diagonaalriidest seelikuosa peaks kuidagi välja venima.

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar