18.06.17

pühapäevaõmblus nr 25 – vaarikapunane kleit ja kangakollektsioon

Nii, varsti pannakse LipiLapi kangapoes ilmselt paremalt ja ülalt kolmanda (või oli see teise? :) riiuli peale silt, et see on see kangas, millest Anu Pink õmbleb pidukleite. Ja ühtlasi on see kangas, millele ma teen absoluutse erandi ehk siis ma põhimõtteliselt ei armasta enda ihu ligi riputada polüestrit (see ajab üldjuhul higistama ja pole üldse mugav), aga vaat selle kanga osas on asi teine.

Esimest korda ostsin seda kangast (ahaa, selleltsamalt riiulilt) täpselt 10 aastat tagasi. Müüja soovitas, et miski comfort kangas ja laseb õhku läbi ja tal oli õigus. Kangast oli tookord üksnes musta ja see oli poes üks kallimaid, aga Resaga koos tehtud kleiti olen ma rõõmuga siiani kandnud.

10 aasta eest õmmeldud esimene kleit.
Mõne aasta pärast selgus, et seda kangast on poes ka teisi toone. Nii tulidki kümne aasta jooksul värviliste triipudega lühike pidukleit, pitskäistega maani kleit, pruun siniste lappidega kleit, rohekashall kleit... Kui keegi minu käest küsib, millest teha pidukleiti, siis ma saadan tema pikemalt mõtlemata seda kangast ostma. Nii juhtus ka pr Siiriga :) ja nüüd ka oma lapsega, kellel esmaspäevaseks lõpuaktuseks kleiti vaja oli.
Selle kanga jääke on minu kaltsukastis juba terve kollektsioon, peaksin ühe lapikleidi tegema vist.

Et see nädalalõpp möödus jalgrattaga mööda Hiiumaad sõites, siis tegin lõpukleidi juba kolmapäeval valmis. Nii et pühapäevaõmblus sedakorda juba kesknädalal.
Vaarikapunasele kangale lisaks on punasekirju veidi õhem viskoos. Kleit on pikk ja külgedele nurgaga lainev, lõike tegin ise. Loodetavasti on kleit  magistrikraadi vastuvõtmiseks igati sobilik.

Veel kangajuttu: See kangas kukub raskelt ja seljas ei kortsu, läbi ka ei paista. Pressida saab hästi (vajab vajutamist). Mina panen libeda ja läikiva poole tavaliselt sisse, see libiseb ilusti, ega vaja aluskleiti. Kangas on õige pisut veniv, mistõttu seljas mugav ja tõesti laseb õhku läbi :). Kanga servast võib lugeda, et toodetud Itaalias Alta Moda, kanga nimetus cady crepe. Mingit erilist infot internetist otsimine ei paku, sest sealt tulevad sellise nimetusega enamasti vaid täissiidid, aga see kangas on polüester. Selgus, et seda on müügil paljudes kangapoodides :) Soovitan!

1 kommentaar:

  1. Jälle Sinult üks kunstiteos!Jannele selles uhkes kleidis PALJU ÕNNE!



    VastaKustuta