16.04.15

Ühtekad



No ei ole need kaksikute kleidid, sest kaksikõdesid meil ju pole, aga selle eest on meil väiksed kenad täditütred, no vanusevahega nii umbes kolm kuud. Õieti pole sellises paarikaupa kleidiõmblemises mulle midagi uut, sest õekesed Pingid jooksid tegelikult terve lapsepõlve ringi ühesugustes kleitides. Kui järele mõelda, siis isegi ei tea, mis võlus mind lastele ühesuguseid riideid tegema. Kindlasti polnud sel miskit tegemist võrdõiguslikkusega, pigem oli selles ehk mingi ühe pere tunde tekitamise moment. Ja ega selles ju midagi uut ole, isegi Helisevas muusikas kalpsasid lapsed ringi Maria tehtud ühte nägu kardinakleitides.Kandja seisukohast oli ehk asjal veel üks kõva pluss - noorem ei pidanud vanema vanu riideid kandma :).
No eks oma osa mängis siis ka kanganappus. Kui juhtusid saama ühe kena riide, siis oli ju isegi hästi, kahte kenat riiet oleks olnud hulka raskem hankida. Vahel sai kleite tehtud ka kolm, siis sai ka vennatütar samasuguse. Ja uskumatu küll, mõnikord tegin isegi neli, sest vanaema nõudis endale ka samast riidest kleiti. Sellesse staadiumisse pole mina tänaseks küll veel jõudnud:)

 Ühtekaid nii umbes 25-aasta tagusest ajaloost :). Uskumatu, et mõned neist kleitidest on veel alles ja mõnest on ka täiesti uusi lapikesi.













Teise põlvkonna ühtekate kleidiriie on ostetud Paide Lipi-lapi poest. Ma armastan seda poodi, see on just nii parasjagu suur või siis väike, et ma jõuan kõik kangad üle vaadata:) ja tühja käega tavaliselt ei lahku. Lillelised lisandid tantsuseelikujääkidest, pitsid pärit vanast pitsikarbist.
Kunagi ehk õnnestub siia ka modellidega pilt teha.

Kas ka teid on miskil ajal tabanud harjumus lastele ühesuguseid riideid teha?

9 kommentaari:

  1. Nii toredad pildid!
    Kuna minul õdesid ja vendi ei ole, siis sain ikka oma kleidi päriselt. Aga seda ma mäletan küll, et kangas oli defitsiit. Kui nt kohalik pood müüs ikkagi puuvillast kangast, siis osteti kümnete meetrite kaupa. Kõigil olid ühesugused voodipesud :)

    VastaKustuta
  2. Sa ikka eluaeg nobenäpp olnud ja lapsed kui nööbid! Aga tegelikult võiksid ikka sellise ilusa punase kleidi ikka omale ka teha, kujutan juba ette seda su seljas :)

    VastaKustuta
  3. Aitäh selle nostalgilise pildiseeria eest! Nii sooja tunde tekitas!
    Toona oli ikka väga hea, kui peres keegi käsitööd oskas. Meil oli üks tädidest suur õmbleja, aga tema tegi mu õest ja minust alati individualistid. Aga see eest poest ostetud riided olid meil alati "ühtekad". :)

    VastaKustuta
  4. Nii ilusad kleidid - kannaks sellist isegi!
    See mummuliste kleitidega pilt oleks nagu esimesest eesti ajast. Väga toredad pildid kõik.
    Minu ema tegi minule ja õele ka alati sarnased riided, aga ometi mitte identsed. Alati olid nad natuke erinevad. No meil on õega viis aastat vahet ka ja osaliselt olid erinevused juba selle pärast, et kaheaastasele sobib pisut teine tegumood, kui seitsmeaastasele. Minu jaoks tähendas see seda, et sain aastaid sarnaste riietega käia - kõigepealt enda omadega ja siis õe omadega :)
    Ma ei teagi, miks ema ühtemoodi riideid õmbles. Oli see toona moes või oli tal näiteks mingi kollektsiooni tegemise ihalus :) Peab küsima.
    Õele mõjus see (ja lisaks ka see, et sugulased minu ema heast maitsest tihti nakatusid ja järgi tegid) nii, et hiljem ei tulnud kõne allagi, et kellelgi oleks midagi samasugust seljas, kui temal. MInule see nii ei mõjunud, aga ometigi oma lastele ma sarnaseid riideid ei kipu tegema.

    VastaKustuta
  5. Pojad Kütid saavad ka aegajalt ühtekaid riideid. Kuna kasvuvahe on ~kaks aastat 1,5 cm noorema kasuks, millele eelnes üksjagu aega võrdse pikkusega poisse ja sellele omakorda 1,5 cm vanema kasuks, siis ühe seljast teise selga pärandada lihtsalt ei õnnestu. Ühtekad kipuvad olema pigem poerõivad, kuna omaõmmeldute valmimisega läheb tavaliselt nii kaua, et teise sarnase ajaks oleksid rõivad ammu mõlemale väikesed. :P Ahjaa - muidu sarnaste osas värvivahe peab siiski olema, sest muidu läheks ju sassi!

    VastaKustuta
  6. Praegu mõtlen, et huvitav, aga ühtekate õmblemine lõppes kooliaja algusega. Ma ei mäleta, et keegi oleks seda nõudnud, aga sealtmaalt said kõik lapsed täiesti erinevaid riideid.

    VastaKustuta
  7. Minu arust ka nii suurepärased kleidid ja toredad fotod! Need värvid on nii vahvad ja fotod nostalgilised. Ma mäletan, et mul oli samasuguse kraega kleit nagu viimastel fotodel. Lõige oli kleidil küll natuke teine, aga pärit Siluetist.

    VastaKustuta
  8. Väga ilusad kleidid!

    Tegid ikka endale ka sellise? Ma mäletan küll, et meil oli vanaemal ka samasugusest riidest suvekleit, mis meilgi :P

    Õeke Pink

    VastaKustuta
  9. Ei saa lisamata jätta, et super lahedad fotod. Ülilahedad kleidid!!!!

    VastaKustuta