06.09.20

Alguste algus

Ma peaaegu ei mäleta aega, kus mulle poleks õmmelda meeldinud. Ilmselgelt ma siiski sünnist saati ei õmble, aga mäletan end juba neljaselt tegemas esimesi nukuriidepussakaid. Kui kooli läksin, ja ehk veidi varemgi, lubas ema mul õmmelda minu vanavanaema möödunud sajandi alguse käsimasinaga. Nüüd seisab see auväärne masin Saara Kirjastuses kapi otsas ja vahel olen selle lastelaste jaoks ka õmblemiseks alla võtnud. Laisk nagu ma olen, ei viitsi ju lastele kapi otsast alati masinat koju tuua ja nii olengi pakkunud, et ehk olete nõus õmblema ka minu Jukiga. Muidugi on nemad nõus ka sellega õmblema. Vanus ei loe – täiesti sobilik on õmblema lubada ka 5–6 aastaseid...

Pealegi on mul hea meel, kui saan ennast kursis hoida sellega, kuidas tänapäeva lapsel õmblemine välja kukub, kas ja mida nemad õmmelda tahaksid ja kõik need teised tähtsad küsimused, mis on olulised vanaemale, kes juhtumisi aegajalt peab mõne loengu sellest, kuidas lapsi õmblema õpetada :).

Uskumatu leid kangapoest

Suve algul nägin oma lemmikumas kangapoe kaalukastis uskumatut ilmutust – mu lapsepõlve (kuumad 60ndad lõpp) kõige toredamat kangast! Roosa-punase-lilla imeline nelgililleline, ema tegi mulle sellest kanagast suveks puhvis mängupüksid, kui olin neljane. Küsisin müüjalt, kas see on võimalik, et teil on siin müügil kangas, mis on 50 aastat vana? Müüja pilgutas silma ja ütles, et kõik on võimalik. Puhtast nostalgiast ostsin selle jupikese, vaatamata sellele, et puhvis lillelisi pükse ei sooviks ma siiski enam kanda.

Ja siis tuli külla üks minu kolmest seitsmesest lapselapsest, kes ütles, et tema tahaks midagi ise õmmelda, no näiteks puhvis lühkareid! Lahke vanaema avas oma kangakapi ukse ja lasi lapsel sealt ise riide valida. Ja mis te arvate, mida ta valis? Uskumatu lugu, ta valis sadade riidejuppide seast selle 50 aasta vanuse puhvpüksiriide :) ja tegi muidugi püksid valmis ka. Mina osutasin ainult juurdelõikusteenust...

Ja siis saabusid nädala pärast ülejäänud 7-aastased, kes muidugi tahtsid ka õmmelda :). Ikka päris hea, et vanaema kapist on võimalik kangaid valida.Enda valitud kanagastega lapipadjad said valmis nagu niuhti!

 

Õmblusmasin ei jäta külmaks ka muidugi kõiki teisi lapselapsi, pigem peab ennast vahel tagant torkima ja meelde tuletama seda tähtsat lauset – "Laske lapsukestel ometigi ise õmmelda!"



Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar