17.05.18

Pühapäevaõmblus nr 11 – viimistlustööd

Sel emadepäevapühapäeval jäi õmblemine väheseks. Toimus vaid üks väikene sammukene projektist "Valjala vanaeide tulemine".

Kuldaväärt kuduja Margot kudus mulle Valjala pruuditeki koopia. Ja minu teha jäi nö järelviimistlus ehk siis asi korralikult käsitsi kokku õmmelda, otsad palistada ja pesta-triikida. Tulemus on väga-väga sarnane originaaliga, mis on kootud 19. sajandi lõpupoole Valjala kihelkonna Pahnakülas.

Originaalteki tegi Pahnaküla naine Ann Grepp. Selgus, et ta on mul päris lähedalt sugulane, nimelt minu vanavanaema Miina vanaisa vanaisa, kelle nimi oli Uhke Mihkel (sünd 1742) ja selle Pahnaküla Anni vanaema vanaema Viiu olid õde ja vend :).

Et originaal on just ERMi rahavrõivanäitusel kenasti vaadata, siis näitan siin sellegi ära:
ERM A 563:1552

Originaali saab näha ka siit muisi lehelt.


Ja Margoti (OÜ Kangaspuu) kootud ja minu kokkuõmmeldud tekk näeb välja nii. Koosneb samuti kahest laiust, mis on punaseid ruute pidi kokku õmmeldud. Erineb oroginaalist üksnes selle tõttu, et auke pole sees. Veel.


Tekk on kootud 6/1 Norra päritolu ühekordsest lõngast, mida Saara lahkesti maale toob. Värvid tumepruun ja madarakarva punane.


Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar